Tidigar mornar, tidiga kvällar

Det här med att stiga upp innan 7 varje morgon är ganska nytt för mig. Sist det inträffade mer regelbundet var nog när jag gick i gymnasiet och sen när jag jobbade på Ica Maxi i Norge. Då var det upp kl 6 för att vara på jobbet vid 7. Men de två åren på Brilleland började jag alltid från 10, så då hade man ju sovmorgon i princip varje dag. Tyckte man dock inte efter efter ett tag. Att gå upp kl 9 blev en pina sen. Och detta år har jag varit mer sjuk än frisk vilket har medfört att jag sovit. Väldigt väldigt mycket. Säkert behövligt för nu har jag varit frisk ganska länge. När man även har en pojkvän som gärna går och lägger sig vid 3 och går upp kl 13, ja då blir man lite så själv. Månaden innan jag åkte ner hit hade jag verkligen vänt på dygnet. Men nu är det andra tider, är ganska morgontrött så jag ska inte säga att jag gillar att gå upp tidigt. Jag sitter mest och halvsover första två timmarna på dagen, men samtidigt så får man så mycket mer ut av dagen. Idag sluta jag kl 14 och haft massa tid över till annat. Blev dock en powernap på 1,5 timme. 

Igår var en riktigt slitdag i skolan. Gick från 8-16 utan rast. Ja alltså vi har 10 min raster då och då men annars är det bara att köra. Måndagar innebär lectures, att man bara ska lyssna. Shit, det var tungt att ta in all information igår. Biokemi, biologi och ekologi. Vi går igenom allt i biologin som jag minns att vi gick igenom med Åsa på gymnasiet, bara att det var 3 år sen och att detta är ganska mycket djupare. Man får verkligen gräva fram allt som man kunde ganska bra då. Allt från konvalenta bindningar och komponenter i enzymer i kemin till cellens struktur och dess delar till biologins latinska namn på växter och djurdelar. Det är kul, men så mycket att huvudet får lite overload. Vi läser 7 ämnen pararellt, 7 ämnen som är ganska tunga. Och alla dem ska vi ha tentor på under 3 veckor i januari. Hehe, det gäller att hänga med!

Efter sommaren går jag igenom alla bilder i datorn. Inte bara sommarens bilder utan alla typ 7000 bilder. Det är så himla kul att minnas och se tillbaka! Gammal-varning?


En kväll på rolling, tidigt 2007 tror jag. Jag minns inte mycket av kvällen, och inte för att jag var full, utan för jag tror inget speciellt hände haha.



Midsommar 2007. "dunka mig gul och blå" och Hannas flaskkasting är dom starkaste minnena.



Jag och pappa i Paris 2006 <3 Lagom glada inför korttagning.



Fridas och min sminkning på Kicks, 2006. Minns att jag kände mig så jävla snygg haha. Efterråt skulle vi ut på krogen.


Hannas och vår egna kväll. Minns att akons "Dont matter" spelades 100 gånger på vår förfest och att vi sa att det bara skulle vara vi denna kväll. Vi gick ut och dansa och hade riktigt jävla kul! 2007



Knäpp kväll, BSB-konsert, förfest hos mig som sluta i en nerspydd bil och Clara som gjorde sitt avtryck på ett annat sätt. December 2009



Saknar gården. Hade gärnat vridit tillbaka tiden och upplevt allt igen. Så mycket minnen.



Kommentarer
Postat av: Clara

Haha. Första bilden, jag dör. Det känns som det är 100 år sedan.

Fast bäst var det fan när Hanna kastade cider långt åt helskotta, jag skrattar fortfarande när jag tänker på det. Och när vi gick på vägen och sjöng Dunka mig gul och blå. Och att vi var de enda som drack på förfesten, jag kände mig som en riktigt alkis.

2010-10-12 @ 17:39:32
URL: http://clorry.blogg.se/
Postat av: hanna

haha just jah, alla andra hade en trevlig kubbkväll med cola och clara drar lite genant upp en spritflasta ur en påsa, haha.

När du blivit veterinär Jessica så köper du tillbaka Öja gård, det blir oslagbart <3

2010-10-13 @ 12:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0