Koko

Hade en lite rolig incident på ekologilabben igår. Läraren visar bilder på ägg i ett bo på overhead och förklarar att det är fågelrasen koko som är lite ful, och lägger ägg i andra fåglars bon så de får föda upp dom. Han frågar vad det heter på franska, samma sak, och sen vad det heter på svenska. Jag och Gabor funderar och jag skrattar lite och säger att det heter i alla fall inte koko på svenska för det är slang för "stupid". Alla börjar garva lite och jag har fortfarande inte listat ut vad rasen heter på svenska. Men idag fick man höra koko några gånger. =P

Officiellt helg nu! Underbart. Har dock en fysiklabb imorgon för läraren kommer vara borta i 2 veckor så han måste klämma in en någonstans. Lite segt men man överlever. Var och handlade på Pollus Mall idag och köpte en liten myslampa. Har bara taklampan och det blir lite starkt ljus så ville ha något dovare ljus. När jag väl kommer hem så suckar jag uppgivet när jag inser att lampan glappar. Man måste liksom skaka den lite så hoppar den igång för att sedan dö igen. Packar ner den i kartongen igen för att lämna tillbaka den imorgon. Men så läste jag lite på paketet..ja och där står det att det är en "touch" lampa. Dvs att när jag tar på den så tänder den, tar jag igen så släcks den. Ja den fungerade visst hur bra som hels nu. Det kan man kalla koko.

Take care

Kommentarer
Postat av: Clara

Gök vännen. Filmen gökboet the kokos nest på engelska. :)

2010-10-29 @ 13:23:18
URL: http://clorry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0