7e oktober 2010

Då är veckans lektioner avklarade. Jobbig och kul vecka. Så jäkla mycket nytt som man måste nöta in och vänja sig med. Biokemin i tisdags var....inte kul. Funderade en stund efteråt på att lägga ner allt, flytta hem till Sverige och leva på a-kassa. Läraren är jättebra men jag förstår verligen inte kemi, jag hatar kemi, jag skiter i reaktioner, hur många mol det är, och vilken färg dom blir. Så är det ett ämna jag måste plugga mycket i så är det biokemin, men jag ska klara det! Anatomin är intressant som fan, men det är väldigt många delar på benet man ska kunna. Och det är latinska namn på typ 20 bokstäver...ahhh!

Det ska bli intressant att se om alla år kommer vara på engelska. Jespers tandläk.utbildning blev efter 3 år på rumänska. Allting. Men vår lärarare påstod att alla år ska vara på engelska, fast det kan hända att de bara säger det för att vi inte ska sluta. Så jag måste verkligen lära mig språket här ifall att. Snappar upp lite ord varje dag så om ett år eller så borde man kunna föra lättare koversationer. Lärarna här är inte jättebra på engelska, man förstår, men deras uttal är så roliga. Typ "cow" blir "kavv" och ibland förstår man inte ens vad de säger bara för att de uttalar det fel.

Nu blir det mycket skolprat här! I helgen ska jag på fest hos Jespers kompis och sen håller jag tummarna för att jag får upp mitt kök! Det ser mörkt ut nu för hyresvärden har inte ringt. Saknar alla hemma i Sverige bajsmycket. Att inte kunna prata med kompisar, få en puss från sin pojkvän eller tjafsa med mamma är något som jag skulle behöva nu. Man uppskattar alla runt sig så mycket mer när man inte har dom nära. Konstigt hur människan fungerar egentligen. Jag räknar ner dagarna till Clara och Nicholas kommer, jag kommer ha ett leende på läpparna under de två veckorna dom är här.

Fick veta idag att vi får inte vara borta mer än tre gånger i varje ämne. För varje timme vi är borta så får vi betala en viss summa o. Den är ju inte så stor, typ 13 kr men det är ju lite komiskt. Och du får inte heller göra slutproven om det blir en 4e gång som du är frånvarande.  Så i slutet av varje termin får man gå till ett visst ställe och betala en avgift för dom gånger man varit borta. Men dom måste räkna med att man blir sjuk ibland och inte kan komma till skolan.


Saknar min kära!

Ikväll blir det filmmys, med mig själv antar jag, till The bucketlist!

Take care

Kommentarer
Postat av: Clara

Fy The bucket list grinar man ju så mycket av.

Du och jag kan plugga lite anatomi när jag kommer. Jag kan förhöra dig, jag gillar anatomi. :)

Längtar med svin mycket tills jag ska hälsa på dig. <3<3<3

2010-10-08 @ 13:29:58
URL: http://clorry.blogg.se/
Postat av: jenny

the bucketlist är jättebra ju =)



Usch kemi är ett ämne jag inte saknar haha! men du kommer fixa det :)

2010-10-10 @ 15:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0