10e oktober 2010



Mitt kök. Ganska litet men lagom för en person som kanske lagar mat 2 gånger i veckan. Jag prioriterar annat :)

Söndagen har ägnats åt en långpromenad i området. Mycket man kan filosofera om under den 1,5 timmen. Som varför man går ut och går med sin hund som är halt och som går 10 meter bakom dig för att den har så ont. Kanske låta den stanna hemma och vila? Varför tjejerna går på promenad i stilettklackar? Jag skämtar inte, många tjejer här klär upp sig som om dom ska på fest varje dag. Stackars fötter. Varför det inte finns enorma lekparker i Sverige som det finns här. Ser ut som om man har kommit till ett miniDisneyland. Det är något fattiga Rumänien har satsat på. Barnen!

Köre även lite styrketräning när jag kom hem, tro det eller ej. Jag måste seriöst börja träna. Allvarligt. Jag har ju segat ihop totalt. Skärpning! Gymmen här är lite snuskiga, biffiga killar som ser jätteläskiga ut. Lokalerna är fräsha men det hjälper inte när man känner sig totalt uttittad.  Så jag kommer nog köra på att göra övningar hemma och sen gå i parken för att jogga.

Imorgon är det skolbänken igen. Ska även träffa en svensk tjej som är i sjätte och sista året nu på veterinärlinjen. Snacka om att man är avundsjuk. Vi ska träffas och fika lite, så hon kan svara på alla mina miljoner frågor. Hon verkar stencool, gått alla år på rumänska och nu är hon snart färdig. Det är sådana människor jag ser upp till! No fears. Det är sånt som gör en till människa!

Nu blir det anatomiplugg igen. Visste ni att det finns 19 regioner på ett hästhuvud? Och alla om små regionerna har flera områden i sig. Måste vara lite påläst inför imorgon, för läraren skulle "fråga oss lite" om vad han lärde oss förra veckan.

Take care

Kommentarer
Postat av: Clara

Herregud, det är hårdkörning på en gång. :)

2010-10-10 @ 20:24:33
URL: http://clorry.blogg.se/
Postat av: jenny

alltså jessica din lägenhet är så jävla fräsch!

2010-10-11 @ 18:26:50
Postat av: Jessica

Tack Jenny! =)

2010-10-11 @ 18:48:10
Postat av: Frida

Ja jösses vad fin lägenhet!

2010-10-12 @ 08:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0