Yes you can hold my hand

Fredag idag. Vet inte hur många gånger jag säger det men veckorna bara försvinner bara iväg! Pappa sa nåt en gång som jag faktiskt aldrig kommer glömma. Att ju äldre du blir, desto kortare känns dagarna veckorna och månaderna...och helt plötsligt är det ett nytt år.

Så..denna vecka har jag varit sjukanmäld en dag i måndags. Mådde piss. Men gick ändå på bio med Mads och myste :) Det fick mig att må bättre :) Sedan har det nog bara rullat på...lärde Lisa kassa i tisdags (hon har jobbat 7 år på maxi men ALDRIG suttit i kassa!) Så nu när hon ska sluta o bli chef över 38 anställda känner hon att hon vill ha lite pejling på kassa. Och det var kul! Lisa är störtskön! Dessvärre fick hon en 3000 kronors kund (som jag brukar säga när de har hela vagnen full med varor plus lite till). Och det gick ju inte så fort och blev lite problem så Anne Lisa fick ta över :P Idag är sista dagen som Lisa jobbar på Maxi :( Riktigt trist...hon livar upp stämmningen...rejält!

Haha igår när jag jobbade på golvet fick jag så mkt beröm att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Varorna kom kl 10 och jag han med två burar som skulle ut på golvet. Så kommer Flatby och frågar "Finns det inte en till bur ute på lagret?" Nej säger jag. "Men du har väl bara hunit med 1 bur?" "Hehe nej säger jag. Jag har gjort två"  "Åhh...det var kjappt gjort jessica!" Sedan senare på eftremiddagen när alla varor va insatta i hyllan kom Flatby två gånger och sa hur flink jag va....hehe man får en liten värme inombords :P

Igår när jag åkte hem från Mads tänkte jag på att allt jag har upplevt här och vad som är min vardag. samtidigt tänkte jag på Hanna och allt hon se där borta i Staterna. Samtidigt dom jag skulle vilja att alla mina goa vänner skulle se hur min vardag ser ut här skulle jag bara vilja sitta på Hannas axel och se vad hon upplever. På riktigt! Det blir ju aldrig riktigt samma sak när man bara berättar, utan småsaker som vägen till skolan eller jobbet, mataffären man alltid går till. Saker som man inte berättar så mkt om för det skulle tråka ut en annan. Men som gör ens vardag!

Tiittarpå Skärgårdsdoktorn på svt webb tv. Sååå bra!!!! Jag bara sitter här och njuuter...när man ser de avsnitten känner jag verkligen en kärlek till Sverige!!! Och apropå sånna saker så har jag insett att jag känner mig 70 % svensk och 30 % amerikan. För jag har nu faktiskt anmält mig till presidentvalet i höst och ska få rösta :)

Å herregud vad klockan är mkt! Ska gå till jobbet idag vilket ska bli otroligt skönt. Det är rriktigt vårväder ute och vägen från Fjellhamar till Maxi kommer bli underbar. Samtidigt som jag lyssnar på favvomusiken och drömmer mig bort en stund....tills jobbet börjaroch jobbiga kunder ska hjälpas!! :P

Se you and beware!! :P

Love. Jessica

Kommentarer
Postat av: Clara

Vad skönt att du vet hur många procent svensk och amerikan du känner dig som. Jag känner mig som 100% svensk i alla fall Men efter jag vart hos Hanna kanske det bara blir 99%. :D Snart ses vi. :P Puss

2008-02-29 @ 22:02:12
URL: http://clorry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0